REC1980485 |
Ser tutor avui |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/2/2024 - 29/2/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Universitària Martí l'Humà
|
| |
|
Curs a distància (telemàtic) |
| |
Tipus activitat |
01MH Ser tutor avui
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/02/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
60
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe.
METODOLOGIA: Formació asincrònica en línia amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
La metodologia a seguir inclourà la lectura de diferents materials, la participació en fòrums de debat i l’elaboració d’alguna activitat didàctica d’aplicació a l’aula.
PUBLICITAT mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
PREU: 60 €
|
| |
Objectius |
- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.
- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
- Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1:
• L’adolescent i el grup classe:
Concepte d’adolescent i adolescència
L’adolescent dins l'aula
Rols de l’alumne dins l’aula
Què és un equip de treball
Apliquem l’explicat al grup-classe
MÒDUL 2:
• Dinàmica de grup i cohesió:
Què és la dinàmica de grups
Què són les tècniques de dinàmica de grups?
Avaluació dels equips de treball
Intervenció amb els pares i les famílies
MÒDUL 3:
• Motivació i acció:
Què és la motivació?
Principals teories de la motivació
La frustració
El clima a l’aula
Avaluació de la motivació
|
| |
Formador/a |
Mireia Valdés Llonch
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament
• Els alumnes hauran d’entregar un dossier on es treballa el tema proposat. Aquest dossier és extens i complet per tal que el professor vegi si s’ha entès i treballat el tema. És un dossier on se li demanen a l’alumne/a aspectes fonamentals del temari relacionats amb la pràctica real d’una tutoria.
• Lliurament correcte de les diferents parts de què es composa la programació didàctica i la seva òptima aplicació a l’aula.
Avaluació de la satisfacció
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
• Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts.
• Elaboració del 100% de les activitats proposades
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
|
| |
E-mail |
coordinacioauladocents@fumh.cat
|
| |
|
|