Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1980485   Ser tutor avui
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/2/2024 - 29/2/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Universitària Martí l'Humà
  
   Curs a distància (telemàtic)
  
Tipus activitat   01MH Ser tutor avui
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/02/2024
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe.
METODOLOGIA: Formació asincrònica en línia amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
La metodologia a seguir inclourà la lectura de diferents materials, la participació en fòrums de debat i l’elaboració d’alguna activitat didàctica d’aplicació a l’aula.
PUBLICITAT mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
PREU: 60 €
  
Objectius   - Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.
- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
- Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
  
Continguts   MÒDUL 1:

• L’adolescent i el grup classe:
Concepte d’adolescent i adolescència
L’adolescent dins l'aula
Rols de l’alumne dins l’aula
Què és un equip de treball
Apliquem l’explicat al grup-classe

MÒDUL 2:

• Dinàmica de grup i cohesió:

Què és la dinàmica de grups
Què són les tècniques de dinàmica de grups?
Avaluació dels equips de treball
Intervenció amb els pares i les famílies

MÒDUL 3:

• Motivació i acció:
Què és la motivació?
Principals teories de la motivació
La frustració
El clima a l’aula
Avaluació de la motivació
  
Formador/a   Mireia Valdés Llonch
  
Avaluació   Avaluació de l’aprofitament

• Els alumnes hauran d’entregar un dossier on es treballa el tema proposat. Aquest dossier és extens i complet per tal que el professor vegi si s’ha entès i treballat el tema. És un dossier on se li demanen a l’alumne/a aspectes fonamentals del temari relacionats amb la pràctica real d’una tutoria.
• Lliurament correcte de les diferents parts de què es composa la programació didàctica i la seva òptima aplicació a l’aula.

Avaluació de la satisfacció

• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
  
Requisits de  certificació   • Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts.
• Elaboració del 100% de les activitats proposades
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  
E-mail   coordinacioauladocents@fumh.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).